Punct. Şi de la capăt.


             Când am citit prima data despre „Dacii – Adevăruri tulburătoare”, sincer nici nu mai ştiu unde, am fost iniţial bucuros de mediatizare. De orice fel. Când am văzut promo-ul emisiunii de la Romania TV, maxim de audienţă, cu Cătălin Striblea,  (uau, ce performanţă!), am sta să urmăresc emisiunea.
            Trist!
            Deşi ştiam că vor participa, în special, adepţii protocronismului, mă aşteptam la o pregătire temeinică a celor invitaţi. Când colo?
            Doar generalul Chelaru s-a prezentat acceptabil. Discurs corect, fără volte mari, credibil, şi prin natura funcţiei avute, ferm, fără poticneli. Însă fondul discursului greoi, lamentabil. Amestecă goţii, cu danii, pe toţi getizându-i, deşi se ştie clar, chiar din textul lucrării  lui Iordanes că este o făcătură de autentificare a goţilor. În fine, acceptabil.
            Pe profesor, al cărui nume nu mi-l amintesc, deşi este un „eminent” reprezentant al protocronismului, l-am găsit obosit, cu multe cuvinte adunate în el, spuse apăsat, vindicativ, fără coerenţă, cu volte inacceptabile – de la lingvistică, la istorie, de la enunţuri elucubrante, la afirmaţii corecte şi extrem de nervos.
            Realizatorul nu a spus nimic semnificativ, nici despre cum s-a făcut studiul, nici despre conţinut, nici despre surse, nimic, nimic, nimic.
            Al patrulea a lipsit cu desăvârşire. Două, trei cuvinte, neauzit.
            Scepticismul celorlalţi este definitoriu. Tăios, corect şi coerent. Mi-a rămas în minte întrebarea :”ce aduce poporului român noile informaţii?” Concluzia: NIMIC.
            Acesta este punctul. Final.
            De ce „de la capăt?”
1.      Pentru că este necesar să ne cunoaştem trecutul. Altceva nu trebuie spus.
2.      Pentru că românii doresc să cunoască trecutul. Am fost întrebat atât de mult despre istorie în zilele acestea, emulaţia a fost atât de mare încât trebuie perseverat.
3.      Pentru că mare parte din informaţii sunt corecte.
4.      Pentru că trebuie să prezentăm o poveste a românilor cât mai aproape de adevăr, şi nu una bazată pe informaţii false sau greşite – atât cele oficiale, cât şi cele bazate pe teorii protocroniste/exagerate.
5.      Pentru că putem antrena şi alte ramuri ştiinţifice, lucru necesar.

Aşa încât o voi lua de la capăt. Ca mulţi alţii, de altfel.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Formarea poporului roman. Concluzii

Despre originea poporului român. I. Varianta din cărţile de istorie

Cat de mult s-a retras Aurelian. I. Imparatul